نوشته شده توسط : امیر

رنگ بندی در کابینت ممبران

 

رنگ بندی در کابینت ممبران

همانطور که می دانیم رنگ بندی در کابینت ممبران یکی از مهمترین موارد در طراحی آشپزخانه بوده و تاثیر بسزایی در نقش کابینت ممبران در طراحی داخلی دارد .  پس با ما همراه باشید تا فضای جذابی برای آشپزخانه ی منزلتان فراهم کنید.همچنین لذا باید دقت داشت تا طرح و رنگ کابینت ممبران انتخابی به اندازه ای جذاب و متفاوت باشد که بتوان برای همیشه از حضور آن در خانه لذت برد. به ویژه برای ما ایرانیان که آشپزخانه جز مکان های مهم برای ما تلقی می شود.
انتخاب رنگ و طرح کابینت ممبران بستگی به محیط و بقیه دکوراسیون خانه شما دارد ، چرا که به محض ورود به منزل اولین چیزی که بیش از موارد دیگر نظر را به خود جلب می کند، همین رنگ و طراحی آشپزخانه است.
در ادامه ابتدا رنگ های کابینت ممبران و سپس انواع ترکیب رنگ هایی که در کابینت های ممبران مورد استفاده قرار می گیرد را باهم بررسی می‌کنیم. و سعی می کنیم بهترین راه حل را در مقابل شما قرار دهیم.

کابینت ممبران با رنگ سفید صدفی

بیشتر افراد همواره تمایل به داشتن یک کابینت با رنگ سفید را دارند ، چرا که رنگ سفید رنگی خنثی و به علاوه آرامش بخش است. این رنگ به راحتی در کنار رنگ های دیگر قرار گرفته و هر رنگ دیگری را میتوان با هم ترکیب نمود.
رنگ سفید پرکاربردترین رنگ در کابینت ممبران است که در انواع آشپزخانه چه کوچ و چه بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.این رنگ درکابینت ممبران به صورت مجزا و یا ترکیبی با رنگهای طلایی و یا حتی سایر رنگ های گرم و تیره مورد استفاده قرار می گیرد.پس حتما لازم نیست کابینت شما رنگ سفید نداشته باشد زیرا رنگ سفید بیشترین استقاده را در رنگبندی دارد.

کابینت ممبران با رنگ تیره ( طرح چوب )

رنگ های تیره مثل مشکی و قهوه ای از گذشته تا تا به امروز از جذابیت خاصی برخوردار هستند. این نوع رنگ در کابینت ممبران طرفداران خاص خود را دارد و البته این رنگ برای آشپزخانه ها با ابعاد بزرگ بسیار مناسب تر است.
چرا که چندان بر شکل و ظاهر خانه تاثیر منفی نگذاشته و به علاوه به آن شکوه و جلال خاصی می بخشد و به نوعی یاد آور کابینت های چوبی است. اما در خانه های کوچک به دلیل تیرگی ناشی از این نوع رنگ در کابینت ممبران ممکن است کمی بر روشنایی و گشودگی فضای منزل شما تاثیر گذار باشد، لذا استفاده از این نوع رنگ در خانه ها و یا آشبزخانه های کوچک توصیه نمی شود. پس حتما قبل از انتخاب رنگ کابینت به فضای منزل خود دقت کنید زیرا ممکن است با یک انتخاب اشتباه ، زیبایی را از منزل خود دور کنید.

 


برای مشاهده لیست قیمت انواع کابینت کلیک نمایید.


ترکیب رنگی کابینت ممبران – رنگ بندی در کابینت ممبران

استفاده از ترکیب دو رنگ برای کابینت ممبران، زیبایی آشپزخانه شما رو چند برابر می کند. در این ترکیب های رنگی معمولاً رنگ سفید یا رنگ کرم با رنگ های دیگر ترکیب شده و ظاهری بسیار متفاوت را ایجاد می نماید.
فقط توجه داشته باشید که ترکیب رنگ ها را باید در نظر بگیرید زیرا ترکیب رنگ های سرد و گرم باید طبق اصولی صورت بگیرد. زیرا برخی ترکیب رنگی ها باعث میشود آشپزخانه ی شما کوچکتر به نظر برسد و باعث ناهماهنگی در رنگ بندی کابینت ها و فضای آشپزخانه شما شود.

 

کابینت ممبران با رنگ سفید و طلایی

ترکیب رنگ سفید و طلایی در کابینت ممبران به طور قطع ، یکی از جذاب ترین ترکیب های رنگی برای کابینت است. 
این ترکیب رنگی یک ترکیب رنگ کلاسیک و لاکچری است. در این نوع از ترکیب رنگی کابینت ممبران ، معمولا رنگ طلایی به مقدار کم و محدود در زمینه سفید با رگه های چوب در بافت کابینت ممبران به کار برده می شود. این نوع ترکیب رنگی معمولا با استفاده از رنگ طلایی برای زینت ابزار ها و تزئینات به کار رفته و قالب رنگ کابینت سفید است که خود این مسئله جلال و شکوه خاصی را در کابینت ممبران ایجاد می نماید.

 

کابینت ممبران با رنگ سفید و قهوه ای

ترکیب رنگ سفید و قهوه ای در کابینت ممبران یکی از جذاب ترین و متفاوت ترین ترکیب های رنگی در کابینت ممبران است.
این نوع از ترکیب رنگ ها، هماهنگی زیادی با رنگ های موجود در خانه ها دارد، به طور مثال در بیشتر خانه ها از مبلمان با رنگ های قهوه ای و چوبی استفاده می شود و به خوبی می توان کابینت ممبران موجود در آشپزخانه را با فضا نهار خوری و یا نشیمن هماهنگ نمود. بنابراین می توان به راحتی از رنگ های مختلف در دکوراسیون منزل در کنار کابینت ممبران استفاده نمود .

 

کابینت ممبران با رنگ کرم و قهوه ای

ترکیب رنگ کرم و قهوه ای از جذابترین ترکیب های رنگی کابینت ممبران است. در حقیقت رنگ کرم از خانواده رنگ سفید است و به علاوه به نوعی ترکیب سفید و قهوه ای است و همچنین به خوبی با رنگ قهوه ای روشن و قهوه ای تیره ترکیب می شود. رنگ کرم قهوه ای از رنگ سفید قهوه ای طرفداران بیشتری دارد و نمای زیباتری هم در آشپزخانه ایجاد می کند.

 

کابینت ممبران با رنگ کرم استخوانی

این نوع رنگ از کابینت هم از نوع بسیار پرطرفدار کابینت ممبران است. کابینت ممبران با رنگ کرم استخوانی می تواند نمایی جذاب و چشم نواز به آشپزخانه داده و با طیف وسیعی از رنگ ها در دکوراسیون داخلی ترکیب می شود. 
در واقع شباهت بسیاری به رنگ سفید دارد با این تفاوت که نسبت به کابینت سفید تا حد زیادی چرک تاب است و برای آشپزخانه های بزرگ و پر مصرف از نظر آشپزی بسیار پرکاربرد است. علاوه بر رنگ ها و ترکیب رنگ هایی که گفته شد، کابینت ممبران رنگ ها و نقش های بسیار مختلف و متنوعی داشته و کابینت ممبران حدود ۴۰ رنگ و ترکیب رنگی دارد که دست مصرف کننده را برای انتخاب بهترین ترکیب رنگی فراهم می آورد.

 


 

رنگ بندی در کابینت ممبران

رنگ بندی در کابینت ممبران

رنگ بندی در کابینت ممبران



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

براساس تحقیقات انجام شده در سال 2018 که توسط بلومبرگ صورت پذیرفت عددی بالغ بر 58 درصد کاربران فضای مجازی روزانه به اینستاگرام مراجعه می نمایند. همچنین این شبکه اجتماعی محبوب در میان برندها نیز از درصد مقبولیت بالایی برخوردار است و می توان گفت اکثر کسب و کارهای مهم و برندهای معتبر جهان در اینستاگرام به فعالیت می پردازند.

شواهد و قرائن نشان می دهد که اینستاگرام در سال های اخیر به خوبی توانسته است محبوبیت خود را بصورت روز افزون افزایش داده و جای بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر چون فیسبوک را بگیرد. سوال اصلی اینجاست که چه چیزی باعث این محبوبیت و فراگیر شدن گشته است؟؟

شناخت علل محبوبیت اینستاگرام می تواند در استفاده بهینه از این شبکه اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد. ما در این مقاله تحت عنوان “” علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام “” قصد داریم شما را با این عوامل تا حدودی آشنا نماییم.

 

محبوبیت اینستاگرام در کدام کشورها بیشتر است؟

براساس تحقیقات وبسایت statista که در ماه ژانویه 2018 نتایج آن را اعلام نمود ، شاهد معرفی فهرست 10 کشور جهان که مردم ما بیشترین عضویت و استفاده از اینستاگرام را دارند ، هستیم. جالب است بدانید که نام کشورمان نیز در میان این 10 کشور به چشم می خورد که این موضوع نشان دهنده همه گیر شدن اینستاگرام در میان مردم ماست.

در ادامه شما را با لیست این ده کشور به ترتیب آشنا می کنیم که بیشترین کاربران اینستاگرامی را دارند.

 

 ۱. ایالات متحده آمریکا  ۶. روسیه
 ۲. برزیل  ۷. ایران
 ۳. اندونزی  ۸. ژاپن
 ۴. هند  ۹. انگلستان
 ۵. ترکیه  ۱۰. مکزیک

 

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

 

در این فهرست ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر، برزیل با بیش از ۵۷ میلیون و اندونزی با ۵۳ میلیون کاربر فعال در ماه، به ترتیب در جایگاه‌های نخست، دوم و سوم جای گرفته‌اند. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران فضای مجازی به شمار می‌رود که در این میان، نسل جوان و نوجوان از آن استقبال بیشتری نسبت به سایر رده‌های سنی کرده‌اند.
کشور عزیزمان ایران نیز با داشتن بیش از ۲۴ میلیون کاربر فعال در ماه، در رتبه هفتم این رده بندی و فهرست ده‌گانه قرار گرفته است که این مطلب نشان دهنده قابلیت های تبلیغاتی بالای اینستاگرام در ایران می باشد.

 


 

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

 

اول) اینستاگرام شبکه ای برای همه مردم: شاید اولین چیزی که هنگام کارکردن با اینتساگرام به چشم بیاید سادگی و کاربر پسند بودن آن است ، اینستاگرام از سادگی بسیاری بهره می برد ، امکان استفاده از انواع فیلترها ، امکانات تغییر در عکس ها و تصاویر ، تنظیمات گسترده شخصی سازی پیج و… مواردی است که اینستاگرام با حفظ سادگی آن ها را به کاربرانش هدیه می دهد. این مساله تا حدی پیش رفته است که حتی افرادی که آشنایی زیادی با فضای مجازی ندارند می توانند به راحتی کار با اینستاگرام را بیاموزند. افراد با سنین مختلف پیج خودشان را ساخته و تصاویرشان را با دیگران به اشتراک می گذارند ؛ حتی آن دسته از افرادی که فعالیت اجتماعی زیادی ندارند و بیشتر وقتشان را در خانه می گذرانند ترجیح می دهند با بهره گیری از اینستاگرام از محیط اطراف و وقایع پیرامونشان اطلاعات جامعی کسب نمایند.

 

دوم) زبان بین المللی یکسان و عکس محور بودن اینستاگرام: بسیاری از طرفداران اینستاگرام مهم ترین دلیل خود در استفاده از این شبکه اجتماعی را عکس محور بودن آن می دانند. از نظر این افراد از طریق اینستاگرام می توان تنها با اشتراک تصاویر بسیاری از حرف ها را به کاربران منتقل نمود و دیگر نیازی به نوشتار و … نیست. عکس محور بودن روشی گویاتر ، تاثیرگذارتر ، قانع کننده تر و آسان تر از سایر روش هاست. علاوه بر آن اشتراک تصاویر نیازی به ترجمه ندارد و اکثر کاربران با مشاهده تصاویر می توانند مفهوم مورد نظر ما را درک کنند.

 

سوم) معرفی راحت تر هویت و سبک زندگی کاربران: عکس ها بسیار راخ ت و سریع گویای شخصیت ، هویت و سبک زندگی ما هستند. با مشاهده چند تصویر منتشر شده توسط یک فرد تقریبا می شود فهمید که او چه طرز فکری دارد ، در چه شرایطی زندگی می کند ، سبک زندگی اش چگونه است ، چه مسائلی برای او مهم است و … . عکس ها در اینستاگرام به راحتی هویت افراد را نمایان می کنند. این موضوع یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت اینستاگرام است چرا که این موضوع باعث ارتباط گیری راحت تر کاربران و شناخت دقیق تر آن ها از یکدیگر می شود. 

 

چهارم) قابلیت های تجاری و برندینگ اینتساگرام: با اینکه مدیران و سازندگان اینستاگرام بارها اعلام کرده اند این شبکه اجتماعی را برای ارتباط گرفتن مردم با یکدیگر و نشان دادن دنیای پیرامونشان پایه گذاری کرده اند، اما خواسته یا ناخواسته، این فضای مجازی، قابلیت تجاری نیز پیدا کرده و برای برخی شرکتهای بزرگ یا کسب و کارهای خانگی، منافعی به همراه داشته است.کسب و کارهای مختلف با ساختن پیج در اینستاگرام و معرفی خدمات یا محصولاتشان با استفاده از تصاویر یا ویدئو فضای بسیار مساعدی را برای خودشان فراهم نموده اند و توانسته اند بازاریابی مناسبی را انجام دهند.

 

پنجم) توانایی اطلاع رسانی سریع اینستاگرام: در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، کاربران امکان دازند از زندگی روزمره خود ، حوادث و وقایع اطرافشان و یا هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. از آنجا که این به ‌اشتراک گذاری از طریق تلفن همراه و تبلت به سادگی صورت می‌گیرد و افراد در بیشتر طول روز موبایل و تبلت هایشان را همراه خود دارند ، می‌توانند در هر جایی که باشند، با دیدن واقعه ای مهم، دیگران را در جریان آن اتفاق قرار دهند.

 

ششم) اینستاگرام ، شبکه اجتماعی مرتب ، کلاسیک و مدرن: یک قابلیت متمایز اینستاگرام، قرار گرفتن تصاویر به فرم مربع شبیه به عکس دوربین‌های اینستماتیک کداک یا پولاروید است. در این حالت، این شبکه به اشتراک گذاری عکس، هم احساسی نوستالژیک به کاربر منتقل می‌کند و هم با انواع قابلیت‌هایی که در اختیار او می‌گذارد، سبب می‌شود عکسها از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. در حقیقت اینستاگرام امکانات مدرن و پیچیده را با زبانی ساده به کاربران ارائه داده است این توانایی ها ، هم برای کسانی که مخاطبان عادی عکس و عکاسی هستند از جذابیت برخوردار است و هم برای عکاسان حرفه ای که می‌خواهند به جای نمایشگاه عکس، از طریق تلفن همراه با مخاطبانشان ارتباط داشته باشند.

 

هفتم) بالا بردن میزان واکنش پذیری افراد نسبت به وقایع: بالا رفتن دقت نظر نسبت به حوادث و محیط زندگی در کنار افزایش کیفیت زندگی یکی از اصلی ترین نتایج استفاده صحیح کاربران از اینستاگرام است. بصری بودن تبادل اطلاعات در اینستاگرام باعث می شود که افراد با دقت بیشتری به جزییاتی که در اطرافشان وجود دارد نگاه کنند و برای داشتن زندگی با کیفیت بهتری نسبت به آنچه قبل از آن داشتند، تلاش کنند. کاربران اینستاگرام به دنبال سوژه سازی با دقت بالایی به حوادث و مسائل اطرافشان نگاه می کنند. البته لازم به ذکر است که این موضوع می تواند در بسیاری از موارد باعث مصرف گرایی ، الگوبرداری غلط و انتشار اکاذیب به منظور محبوبیت شود.

 

هشتم) کاهش فاصله طبقاتی در ارتباط گیری: یکی از قابلیت های جالب اینستاگرام که در اغلب شبکه های اجتماعی دیگر نیز وجود دارد، قابلیت ارتباط گرفتن مردم با افراد سرشناس در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، سیاسی و … است. چهره های دانشگاهی یا بازیگران و خواننده ها و ورزشکاران سیاست مداران و افراد سرشناس، با حضور در این شبکه اجتماعی و به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و آخرین فعالیت هایشان، به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و انتقادها و پیشنهادهای آنها را سریعا دریافت می‌کنند. این قابلیت که مزیتی دوسویه است، تا کنون پای چهره های سرشناس زیادی را به اینستاگرام باز کرده است؛ هرچند در برخی موارد، هجمه هایی که علیه آنها در صفحه شخصی شان صورت گرفته سبب شده عطای داشتن آن را به لقایش ببخشند.

 

نهم ) ایجاد تحرکات اجتماعی: یکی از مهمترین اتفاقاتی که شبکه های اجتماعی به همراه داشته، تحرک اجتماعی و بیرون آوردن اجتماع از فضای رکود و رخوت است. اینستاگرام به خوبی توانسته است که مردم را در مورد مسائل مختلف اجتماعی مطلع نموده و آن ها را وادار به کنش نماید. بارها شاهد این بوده ایم که یک سو مدیریت ، رفتار ناپسند یا بی توجهی نسبت به وظایف توسط مسئولین ، سیاست مداران ، بازیگران و … آن ها را مورد هجمه های فراوان در اینستاگرام قرار داده است. اینستاگرام فضای انتقادی و پیشنهادی فعال و کنش گرایی را به وجود آورده است.

 

 


 

با توجه به موارد مطرح شده شاید بسیاری از شما به دنبال فعالیت در این شبکه اجتماعی محبوب باشید. می توانید به منظور کسب آگاهی بیشتر در مورد اینستاگرام به صفحه ” مقالات آموزشی کار با اینستاگرام ” مراجعه نمایید. همچنین می توانید برای دریافت خدمات اینستاگرامی از قبیل خدمات لایک اینستاگرام ، فالوور اینستاگرام و … به لینک ” خدمات اینستاگرام ” مراجعه نمایید.

 

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

657009_848

طی روزهای اخیر، خبرهای مختلفی درخصوص سرطان زا بودن یکی از پر مصرف ترین شکلات های صبحانه جهان مطرح شده است.

گزارش ۲۸۴ صفحه ای اداره ایمنی موادغذایی اروپا (EFSA) ماه می سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این گزارش به سرطان زا بودن روغن پالم – درصورت پالایش و تصفیه شدن در دمای بالای ۲۰۰ درجه سانتیگراد – نسبت به سایر روغن های نباتی دیگر اشاره می کند. در این گزارش همچنین به خطرات زیست محیطی روغن پالم از جمله خطرات مرتبط با جنگل زدایی و آلودگی هوا اشاره شده است.
نمودار ارائه شده در گزارش EFSA با بررسی ۲۳ کشور اروپایی نشان می دهد، نوزادان و کودکان خردسال بیش از بزرگسالان در معرض آلاینده های GE و ۳-MCPD قرار دارد

پس از گذشت هفت ماه از انتشار این گزارش، طی روزهای اخیر خبرها و گزارش های مختلفی در مورد سرطان زا بودن یکی از معروفترین و محبوب ترین برندهای شکلات صبحانه جهان، نوتلا (Nutella)، مطرح شده است.

جنجال سرطان زا بودن نوتلا چگونه آغاز شد؟
اقدام برخی شرکت ها در حذف روغن پالم از محصولات شان در پی انتشار گزارش EFSA، احتمال وضع برخی مقررات برای محدود کردن استفاده از پالم در اروپا، و بررسی مجدد این گزارش از سوی رسانه ها در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه)، موضوع سرطان زا بودن شکلات نوتلا را به موضوعی داغ و جنجالی تبدیل کرد.

باید این نکته را مدنظر داشت که گزارش EFSA به صورت خاص به سرطان زا بودن نوتلا اشاره نمی کند، بلکه آنچه در این گزارش عنوان شده این است که روغن پالم که یکی از ترکیبات اصلی این محصول است، درصورت پالایش و تصفیه در دمای بالای ۲۰۰ درجه سانتیگراد می تواند موادشیمیایی سرطان زا و خطرناک آزاد کند.
در این گزارش تأکید شده است که به تحقیقات بیشتری برای ارزیابی سطح خطر این محصول بدلیل وجود روغن پالم نیاز است.

1485152752684719468

روغن پالم، شیرخشک، کاکائو، فندق، شکر ترکیبات اصلی نوتلا را شامل میشود

نوتلا و بحران روغن پالم
در پی انتشار خبرها و گزارش های مختلف طی ماه ها و روزهای اخیر، شرکت شکلات و شیرینی سازی فررو (Ferrero) ایتالیا در تلاش برای دفاع از محبوبترین، معروفترین و پرفروش ترین برند خود، نوتلا، است. آمارها نشان می دهند، یک پنجم فروش سالانه فررو (دو میلیارد یورو) مربوط به این برند است.
شکلات فندقی نوتلا نخستین بار در سال ۱۹۶۴ به بازار معرفی شد و به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت. نوتلا در ۱۱ کارخانه در کشورهای مختلف جهان تولید و در ۱۶۰ کشور جهان به فروش می رسد. میزان فروش نوتلا در ایتالیا طی چهار ماه پایانی سال ۲۰۱۶ حدود ۴ درصد افزایش یافت و میزان فروش جهانی نیز سالانه با ۵ تا ۶ درصد رشد را نشان می دهد.
اما بازنشر گزارش EFSA و مانور خبری رسانه ها بر روی آن، درکنار اقدام برخی شرکت ها و خرده فروشان ایتالیایی در حذف روغن پالم می تواند بر فروش نوتلا تأثیر منفی بگذارد.
شرکت فررو در واکنش به این جبهه گیری ها، کمپین تبلیغاتی را در تلویزیون و روزنامه های ایتالیا با هدف دفاع از نوتلا آغاز کرده است. این شرکت ضمن مخالفت با جایگزین کردن روغن پالم با روغن های دیگر اعلام کرده که استفاده از روغن های دیگر، یک گام رو به عقب بوده و کیفیت محصول را کاهش می دهد.
این شرکت مدعی است که روغن پالم مورد استفاده در تولید نوتلا یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع این روغن محسوب می شود؛ آنها از یک فرآیند صنعتی خاص پردازش و تصفیه پالم که ...

 

برای ادامه مطلب بر روی لینک کیلیک فرمایید



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

كابينت ممبران در طراحي داخلي

كابينت ممبران در طراحي داخلي

 

امروزه كابينت ممبران در طراحي آشپزخانه سهم بسزايي در خانه هاي ايراني دارد كه موجب زيبايي هر چه تمام تر منزل مي شود و توجه به ادامه مطلب مي تواند تفكر شما را در طراحي دكوراسيون آشپزخانه به روز تر كند. در عصر حاضر، شرايط زندگي لحظه به لحظه درحال تغيير و تحول و جريان زندگي برموج تكنولوژي سوار است، به گونه اي كه همواره محيط پيرامون انسان ها را تحت تاثير خود قرار مي دهد، و هر روز با پيشرفت قابل توجهي در زندگي ها و تنوع سبك مواجه هستيم.
اما يكي از مهمترين عنصر زندگي خانه هاي ايراني كه همان آشپزخانه است، دچار تغيير و تحول نشده و جايگاه و اصالت خود را مثل گذشته حفظ كرده است ، از همين رو طراحي دكوراسيون چنين فضايي كه افراد زمان قابل توجهي را درآن صرف مي كنند بسيار حائز اهميت بوده و شايسته است سعي برآن شود تا موجبات راحتي و آرامش افراد را فراهم كند. و باعث زيبايي منزل شود.
بسياري از خانم ها بر اين عقيده اند كه آشپزخانه نماد زيبايي خانه است و بايد براي طراحي و چيدمان وسايل بهترين راه ممكن را انتخاب كرد.

نكات مهم در طراحي كابينت ممبران

درگام اول لازمه يك طراحي مناسب براي يك آشپزخانه با كابينت ممبران، درنظر گرفتن عوامل تعيين كننده زير است:

• مساحت فضا
• بودجه
• توجه به نيازهاي كارفرما
• ابعاد و اندازه ها
• استانداردها
• محدوديت هاي موجود درهر فضا 
• و …

از آنجايي كه مهمترين شاخصه هر آشپزخانه هم به لحاظ كاربردي و هم به لحاظ طراحي ، شكل و ظاهركابينت آن است ، درنتيجه در هنگام طراحي بايد فاكتورهاي زيبايي ظاهري و كاربردي بودن آن را در نظر بگيريم و فقط به قرارگيري لوازم و وسايل در يك فضاي خاص توجه نكنيم . توجه به مصرف كننده يكي از فاكتور هاي مهم در خريد كابينت است . و بعد از آن توجه به اهدافي است كه ما براي يك آشپزخانه در نظر داريم.

در طراحي يك آشپزخانه اهداف زير مد نظر است كه بايد به آن توجه ويژه اي داشت:

• تنوع اجزا و عدم يكنواختي در طراحي كابينت ممبران
• ،دسترسي مناسب و بدون دردسر به يونيت هاي ديواري و زميني
• مسير حركت آسان در آشپزخانه
• نبودن موانع براي جا به جايي در آشپزخانه
• استفاده حداكثري از فضاهاي موجود و تسهيل در نحوه استفاده از محيط آشپزخانه

 

كابينت ممبران اغلب به صورت زميني و ديواري با درنظر گرفتن قفسه و ويترين ها و بسته به فضاي موجود و با تقسيم بندي داخلي بين ۲ تا ۳ طبقه درنظر گرفته مي شود. 
نحوه قرارگيري دستگيره ها روي در كابينت ممبران نيز به جهت سهولت در استفاده از نكاتي است كه بايد به آن توجه شود و همچنين طراحي كابينت ممبران بايد در راستايي انجام شود تا دسترسي به فضاهاي كنج به صورت كامل و بدون مانع صورت گيرد كه در اين مورد علاوه بر نحوه طراحي، استفاده از برخي اكسسوري هاي مناسب فضاهاي كنج، در راستاي رسيدن به اين هدف ما را ياري مي كنند.

كانتر جزيره نيز از عناصري است كه در طراحي كابينت ممبران نقش كاربردي و هم نقش زيبايي را ايفا مي كند و ازجمله كاربردهاي آن مي توان به قابليت دسترسي از جهات مختلف اشاره كرد. همچنين تعبيه فضاهايي مختص به برخي وسايل آشپزخانه مانند: فر و ماكروفر، ماشين ظرف شويي، ماشين لباسشويي و … در كابينت ممبران موجب سازماندهي هرچه بهتر محيط آشپزخانه مي شود
.همين طور استفاده از انواع سنگ هاي طبيعي و مصنوعي و كرين براي صفحه روي كابينت ممبران يا همان ميز كار آشپزخانه مي تواند خط يكنواختي را شكسته و اثرگذاري بالايي داشته باشد.
باتوجه به اينكه نما و جلوه كابينت ممبران در آشپزخانه بيش از ديگر عناصر است، مي بايست در انتخاب چيدمان و تزئئينات آن دقت و حساسيت بيشتري به خرج داد، چراكه جزئيات طراحي آشپزخانه مي بايد با سبك طراحي ديگر فضاهاي خانه داراي هارموني و هماهنگي باشد.

متريال هاي مورد استفاده در كابينت ممبران

با درنظرداشتن اين نكته كه طراحي كابينت ممبران خود باعث افزودن جذابيت و زيبايي به محيط خانه مي شود و بر ديگر فضاهاي خانه تاثير بسزايي دارد، عناصري همچون رنگ، نور و … ابزارهاي مهمي هستند كه به كمك تيم طراحي مي آيند. 
در حال حاضر كابينت‌هاي ممبران از جنس و روكش‌هاي متفاوتي ساخته مي‌شوند و هريك از آن‌ها داراي ويژگي‌ها و خصوصيت‌هاي مختص به خودشان هستند و قيمت هاي متفاوتي دارند و از لحاظ دوام و زيبايي با هم متفاوت هستند .
در نتيجه مناسب است تا با در نظر گرفتن بودجه و سليقه شخصي و سبك مورد علاقه مصرف كننده گزينه‌ها را محدود كرد.البته بايد در نظر گرفت كه انتخاب هريك از اين متريال ها، طراحي را به سمت سبكي خاص سوق مي دهد و كابينت‌هاي ممبران معمولا براي فضاهاي كلاسيك مناسب هستند. 
درنهايت اينكه چه نوع متريالي براي كابينت ها مناسب تر است، علاوه بر دوام و عمر نوع متريال انتخابي، وابسته به شيوه نگه‌داري و استفاده از آن نيز مي باشد.

تنوع رنگ در طراحي كابينت ممبران

يكي از عوامل تاثيرگذار بصري رنگ مي باشد و بهتر است در انتخاب رنگ، به هماهنگي با دكوراسيون ديگر بخش هاي خانه و همچنين برخي تجهيزات آشپزخانه توجه كرد، تا جلوه وزيبايي آن دوچندان شود.
به طورمعمول در طراحي به كارگيري دو رنگ مكمل يا دو متريال متضاد، مانع از بروز يكنواختي و بي روح بودن محيط مي شود، براي مثال استفاده از روكش هاي داراي طرح چوب در كابينت هاي ممبران مي تواند فضاي گرم و دلنشيني را در آشپزخانه ايجاد كند و بواسطه استفاده از آن باعث صميميت فضا شود.
به علاوه بهره مندي از رنگ هاي روشن و براق در طرح كابينت هاي ممبران، بخصوص در آشپزخانه هاي كوچك باعث بزرگتر ديده شدن فضا و روشنايي و دلپذيري بيشتر در محيط مي شود، اين شيوه همچنين در بكارگيري رنگ هاي سفيد و روشن در فضاي آشپزخانه نيز مصداق دارد و بالعكس آن در آشپزخانه هاي بزرگ با نور كافي مي توان از كابينت ممبران با رنگ هاي تيره نيز بهره گرفت.

 


 

براي كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده قيمت كابينت ممبران كليك نماييد.

 

كابينت ممبران در طراحي داخلي

كابينت ممبران در طراحي داخلي

كابينت ممبران در طراحي داخلي



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهريور 1398 | نظرات ()