صفحه فرود یا Landing Page چیست؟
نوشته شده توسط : امیر

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟

صفحه ورود یا Landing Page یک برگه از صفحات وبسایت شماست که به عنوان صفحه هدف در نظر گرفته می شود و کاربرانی که از طرق مختلف مانند تبلیغات ، شبکه های اجتماعی و … جذب وبسایت شده اند ، به این صفحه پرتاب می شوند.

اصولا Landing Page صفحه ای است که کاربر بتواند در آن بدون هیچ گونه جستجویی محتوای مورد نظر خود را بیابد. ایجاد یک صفحه لندینگ در هر سایتی ، مانند یک شمشیر دو لبه است ، یعنی همان قدر که می تواند فروش محصولات یا خدمات وبسایت شما را به اوج برساند ، اگر درست و دقیق طراحی نشود بلعکس عمل کرده و سایت شما را به نابودی خواهد کشاند.

 

هدف از ایجاد صفحه فرود یا Landing Page چیست؟

الف) برندسازی با استفاده از Landing Page

ب) تبلیغات تعاملی درون وبسایتی به وسیله Landing Page

ج) افزایش ترافیک وبسایت از طریق Landing Page

د) جذب مخاطبین دائمی با استفاده از Landing Page

ه) افزایش مشتریان و بالا بردن عدد فروش به کمک Landing Page

 

 

با صفحه فرود یا Landing Page بیشتر آشنا شوید

قاعدتا هر صفحه ای از وبسایت شما می تواند لندینگ پیج شود. برای ایجاد یک صفحه فرود موفق و کاربردی لازم است دو قاعده کلی زیر را در نظر بگیرید و آن ها را بصورت حرفه ای به هم مرتبط کنید.

1- طراحی گرافیکی صفحه فرود

2- کیفیت و چیدمان محتوایی صفحه فرود

 

فرض کنید کاربری به دنبال یک محتوا در موتور جستجوی گوگل سرچ کرده و وارد وبسایت شما شود ، پس از آن که کاربر از محتوای منتشر شده را مطالعه و از آن استفاده نمود ، حال نوبت شماست که او را به صفحه فرود خود ارجاع داده و با استفاده از ترفندهای حرفه ای مخاطب همیشگی خود کنید.

در صفحه ی فرود ساخته شده باید دقیقا همان چیزی که کاربر به دنبال آن است را به راحتی و بدون کوچکترین مشقتی در اختیارش قرار دهید. خدمات یا محصولات خود را به صورت دقیق و ساده برای کاربران توضیح دهید و آن ها را برای خرید ترغیب نمایید. از شلوغی و پر زرق و برق بودن زیاد بپرهیزید تا کاربران گیج نشده و بتوانند به راحتی با صفحه فرود شما ارتباط برقرار کنند.

معمولا سایت هایی که از نظر سئو  و تکنیک های مربوط به آن بهینه سازی شده اند ، دارای چندین Landing Page کاربردی و تنظیم شده با توجه به کلمات کلیدی شان هستند. مثلا فرض کنید یک وبسایت 6 خدمت اصلی را به کاربران ارائه می دهد و می خواهد در این شش زمینه سئوی خودش را ارتقا داده و در موتورهای جستجو جایگاه بهتری پیدا کند. برای این منظور می تواند برای هرکدام از خدماتش یک صفحه فرود دقیق و کارشناسی شده طراحی و در سایت قرار دهد تا از این طریق کاربران مختلف را جذب نماید.

 

آشنایی با انواع Landing Page

الف) لندینگ پیج اختصاصی: در این نوع صفحه فرود کاربران را یه ضرب به سراغ آنچه بدنبالش هستند می برید. مثلا دانلود یک آهنگ یا فیلم خاص. ثبت نام یک آزمون و یا پر نمودن فرم استخدام و ….

ب) لندینگ پیج تعاملی: در این نوع از صفحه فرود شما ابتدا به معرفی خدمات یا محصولات خود می پردازید و باید بتوانید کاری کنید تا کاربران قانع به خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما شوند.

 

نکات مهم در ایجاد Landing Page

ساخت و ایجاد یک صفحه فرود موفق کار ساده ای نیست. قبل از هرچیز باید از طراحی سایت خود شروع کنید. رنگبندی و تم کلی سایت را تنظیم نمایید و پس از آن به سراغ فونت های سایت رفته و آن ها را خوانا و زیبا سازید. تیترهای خود را بازنگری کرده و در ابتدای هر تیتر از حروف بزرگ استفاده کنید. نکاتی را خدمتتان عرض می کنیم که بهتر است در طراحی صفحه فرود خود به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

 

نکته اول- طرح و رنگ وبسایت: در طراحی تم و قالب وبسایت نهایت دقت را انجام دهید. این رنگبندی نباید ترکیبی از یک رنگ باشد و نباید از رنگ های خیلی زیاد استفاده شود. معمولا استفاده از ترکیب دو یا سه رنگ که هم پوشانی داشته باشند توصیه می شود.

نکته دوم- رنگ متون و تیترها: رنگ متون باید طوری باشد که کاربران پس از مطالعه آن ها دچار خستگی نشوند. همچنین تنوع نیز در به کارگیری در فونت و رنگ متون از قلم نیافتد. اندازه فونت ها بسیار حائز اهمیت است ، تحقیقات نشان داده که سایز 12 در فونت های معمول را اکثر افراد در سنین بین 12 تا 60 به راحتی می خوانند. انتهای خطوط را یکی کرده و همه مطالب راست چین شده باشند تا کاربران حس خوبی در خواندن محتوا داشته باشند.  ضمنا تلاش کنید تا بخش مهم متون بولد شوند تا نظر کاربر را به خود جلب نمایند.

نکته سوم- عدم استفاده از محتوای کپی: در صفحه فرود به هیچ عنوان از مطالب کپی برداری شده استفاده نکنید. مطالبتان را خودتان با بیانی ساده بنویسید و نکات و موارد ضروری را برای کاربران شرح دهید.

منبع : https://zefa.ir/%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%af-landing-page-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/





:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: